De oplossing die uw website voorgoed zal veranderen: Waarom is het zo belangrijk om rekening te houden met SEO en SEA?

Wilt u bovenaan staan in de zoekmachines van Google? Wordt uw site slecht vermeld en vraagt u zich af waarom? U bent niet de enige die zich dit afvraagt. Bij D&O Partners stelden we vast dat dit ons zwakke punt was. Vandaag zijn we bij Xerox pioniers op het gebied van SEO in de regio België-Luxemburg. Onze inspanningen op het gebied van Search Engine Optimisation (SEO) werpen vruchten af. We hebben het aantal bezoeken aan onze nieuwe website zien stijgen van 20 naar 2000 in slechts 4 maanden. De oplossing is dus om voor D&O Partners te kiezen en te investeren in de SEO en SEA van uw website om zo hoger te scoren op Google. Het grootste verschil tussen SEO en SEA? Het doel van beide is om uw zichbaarheid in de zoekresultaten van Google te verhogen maar het grootste verschil is; SEO is niet betalend, voor SEA zal je wil moeten betalen.

Xerox stond lange tijd bekend bij de mensen voor het opleiden van de beste verkopers, maar bij D&O Partners begrijpen we nu dat het leveren van deze diensten betekent dat we klanten online moeten vinden. Hoewel we uw nummer 1 leverancier van printers blijven, zijn we ook de rol van de verkoper aan het herdefiniëren als een gespecialiseerde adviseur in een steeds veranderende digitale wereld. We breiden onze services uit om u te helpen uw SEO en SEA te verbeteren en uw bedrijf te laten groeien. Net als u zijn we ons ervan bewust hoe snel de wereld verandert dankzij kunstmatige intelligentie en online handel, en we zijn vastbesloten om u te helpen concurrerend te blijven in uw markt. Hoe kunnen we dit doen? Door u gespecialiseerde ondersteuning voor zoekmachineoptimalisatie (diensten SEO en SEA) te bieden, beproefd en getest op onze eigen website.

Waarom is het de moeite waard om te investeren in SEO en SEA?

1. Acquisitie van relevant verkeer

Een goed gerichte SEO-strategie vergroot uw kansen om gebruikers aan te trekken met de potentie om klanten te worden. Door u te richten op de juiste zoekwoorden en uw inhoud te optimaliseren, kunt u verkeer van hogere kwaliteit genereren.

2. De efficiëntie van verkoopprocessen verbeteren

Door online goed vindbaar te zijn, vergroot u uw kansen om nieuwe bezoekers aan te trekken en bestaande klanten te behouden. Goede referenties helpen om je zichtbaarheid en geloofwaardigheid bij potentiële klanten te vergroten.

3. Vergroot de bekendheid van uw merk

Internet is het belangrijkste kanaal geworden om de zichtbaarheid van een merk te vergroten waar Google een hele grote rol in speelt. Aanwezig zijn en goed gepositioneerd zijn op zoekmachines is van fundamenteel belang om erkenning te krijgen in je bedrijfstak, zoals de marketingcursussen aan universiteiten over de hele wereld benadrukken. De boodschap is dus om te investeren in uw SEO en SEA.

4. Effecten op lange termijn

SEO is een langetermijninvestering. Zelfs als u besluit uw SEO-strategie in de toekomst op te geven, blijven de behaalde resultaten behouden, zodat u uw zichtbaarheid op het internet kunt behouden.

5. Hoog rendement op investering

Een SEO-campagne kan een hoger rendement opleveren dan andere vormen van online adverteren, zoals PPC (pay-per-click). Door te investeren in zoekmachineoptimalisatie (SEO) profiteert u van een gestage stroom organisch verkeer zonder dat u voor elke klik hoeft te betalen.

6. Ondersteuning voor uw marketingcampagnes

SEO kan effectieve ondersteuning bieden voor uw andere marketinginitiatieven. Door uw online aanwezigheid te versterken, wordt het makkelijker voor prospects om meer over uw bedrijf te weten te komen, als aanvulling op uw reclame- en promotie-inspanningen.

Wat is zoekmachineoptimalisatie (SEO)?

SEO, of Search Engine Optimisation, is het essentiële hulpmiddel om het verkeer naar uw website te vergroten en uw positie in de zoekmachines op lange termijn te verbeteren. Bezoekers die uw site organisch tegenkomen via zoekmachines zijn zeer waardevol. Simpel gezegd, stel je een algoritme voor dat webpagina’s scant en elke pagina een score geeft. Uw doel is om uw pagina zo aantrekkelijk mogelijk te maken, zodat het algoritme u bij de leiders in uw markt plaatst. Met de juiste SEO-strategie kunt u deze waardering geleidelijk aan corrigeren.

Door de positionering van uw website in de organische resultaten te optimaliseren, vergroot u de kans dat uw potentiële klanten uw website vinden via organische resultaten en hoger scoort op Google, d.w.z. zonder op gesponsorde links te klikken. Dit noemen we natuurlijke verwijzingen.

De resultaten van onze samenwerking zullen de komende maanden zichtbaar worden in de zoekmachines. Hoewel het tijd kost, is SEO een must-do activiteit in 2024 als je niet over een paar jaar achter wilt lopen op je markt. Een paar weken of zelfs maanden na het begin van het proces zul je al concrete resultaten zien.

Wat is Search Engine Advertising (SEA)?

Search Engine Advertising (SEA) is een marketingcampagne gebaseerd op het onder de aandacht brengen van uw etalage met behulp van zoekwoorden, tegen betaling aan Google. Dit is het grootste verschil in vergelijking met SEO. Concreet is SEA de advertentie die als eerste wordt weergegeven op Google met een opmerking eronder: ‘gesponsord’. Op deze manier adverteert u uw website en kunt u vrij snel resultaten boeken. SEA zorgt ervoor dat je pagina tegen betaling gevonden wordt op bepaalde zoekwoorden. Bovendien promoot SEA betere verwijzingen als onderdeel van je SEO-strategie. Deze twee diensten moeten echter niet met elkaar worden verward. SEA is een manier om betaalde leads te op te sporen, maar helaas, en ik weet zeker dat je dit zelf ook hebt gemerkt, zijn dit de advertenties waar de meeste mensen niet op klikken op Google. Ons doel is om samen met jou natuurlijke verwijzingen te ontwikkelen.

Elk bedrijf wil bovenaan in zoekopdrachten komen, maar slechts een handvol bedrijven weet hoe ze dat moeten aanpakken. Bij D&O ben je op de juiste plaats voor zowel SEA als SEO.

Wat maakt een goede zoekmachineoptimalisatie?

Laadsnelheid

Uw website moet snel laden zodat het aantal van uw bezoekers niet ontmoedigd raken. Hoe trager je website, hoe lager uw posities binnen de zoekmachines. Wij garanderen oplossingen om de snelheid van je site te optimaliseren.

Optimalisatie voor mobiele apparaten

De meeste gebruikers surfen op het web via hun smartphone. Het is dus essentieel dat je site compatibel is met alle soorten apparaten.

Zoekwoorden in uw blog

Het kiezen en gebruiken van de juiste zoekwoorden is cruciaal als het gaat om SEO. Dit om de zichtbaarheid van je inhoud te maximaliseren en gekwalificeerd verkeer aan te trekken.

Veiligheid

Net als u mijden internetgebruikers sites die niet veilig zijn. Het is daarom cruciaal om deze beveiliging te garanderen om het vertrouwen van uw bezoekers te versterken en hun gegevens te beschermen.

Verwijzingen

Dit is het belangrijkste onderdeel van een strategie die is ontworpen om je SEO en zichtbaarheid in zoekmachines te optimaliseren. Door met ons samen te werken, profiteert u van betere verwijzingen en verhoogt zichtbaar uw visibiliteit op het internet.

Hoe kan D&O Partners u helpen?

Volledige audit van uw website

Dit is natuurlijk het uitgangspunt voor een juiste strategie. Onze rapporten bevatten ongeveer 60 dia’s met zeer belangrijke bevindingen voor de rest van onze samenwerking. Een website-audit bestaat uit een grondige analyse van de site, zodat we de huidige staat ervan kunnen beoordelen en eventuele zwakke punten kunnen benadrukken. De conclusies en resultaten van deze analyse zijn van onschatbare waarde als leidraad voor verdere actie om aan de natuurlijke referencing en SEO te werken.

Blogartikels schrijven

Vandaag de dag is dit de basis van marketingcontent en SEO. Voor ons is dit het middel om u te positioneren op Google. Regelmatige publicatie trekt het algoritme van Google aan. Met een blog kunt u zich positioneren als de leider in uw markt.
Artikelen genereren vaak meer beweging op internet dan uw hoofdpagina, omdat ze als van waardevolle kwaliteit worden beschouwd.

Zoekwoorden in de blog selecteren en analyseren

Dit maakt het mogelijk om effectief te targeten op organisch verkeer. Bij D&O Partners gebruiken we gespecialiseerde tools om relevante zoektermen te vinden.

Website optimalisatie

Doormiddel van meerdere website audits van uw website zorgen we ervoor dat uw website technisch perfect in orde is en door Google positief wordt beoordeeld. Daarnaast zullen we zien dat u alle benodigde certificaten hebt. Bovendien is laadsnelheid een essentieel punt dat we moeten aanpakken.

Verwijzingen en rapportage

Samen analyseren we de meest winstgevende strategieën om de meeste externe links te verwerven. We zorgen voor een zeer regelmatige follow-up voor onze klanten en zorgen ervoor dat we op de goede weg zijn.

Aarzel niet ons te contacteren!